2011年1月4日星期二

左小祖咒

听左老板的音乐其实没多长时间,看到豆瓣儿上有些哥们儿已经玩儿了十多年,我写的时候心里总是没那么踏实,但是你们应该允许有一些一件钟情的玩意儿存在,毕竟大家都是热爱装逼的文艺青年。

最初是在艾未未的纪录片里听到左小的音乐,到没有什么特别的感受,只是觉得名字很奇怪,就去搜了一下。当时耳机声音开的很大,突然传来《阿丝玛》的吼叫,吓了我一跳,手中的烟掉在了地上,刚好一个同事进房间来找我,看到哥们儿惊慌失措的样子,严肃的看着我说,“你他妈是不是又在看毛片呢?一会儿给我拷点。”一见钟情的故事通常都有个浪漫的开始,而我却搞的如此尴尬,总觉得对不起左老板,但这也不是我的错,因为现在听阿丝玛还是会吓一跳。

我虽然热爱装逼,但不得不承认《走失的主人》和《庙会之旅》这两张愤怒之作我不是特别能接受,可能小左用力过猛了,我有点缓不过来。而对于其他的几张唱片,我结结实实的被左老板撂倒了。这样一来让我意识到自己还是一个柔情似水的男子,得出这个结论后心里堵了好几天,因为我一直以为自己非常的彪悍。

听到左老板的音乐的时候,我刚好来到了一个新的城市,这里的冬天很冷,夜很深。白天要跟跟一群傻逼不停的扯皮,下班回到家后,等到大家都睡去,才会一个人躺在床上,左小的歌声夹杂着夜把我包裹起来,虽然我不认识阿丝玛也没有自己的小莉,这个时候还是总会有甜甜的回忆。多少个夜里,只要《像孩子似地倾听》前奏的吉他一响起,就不能自己的泪流满面。想了很久原因,没有什么答案。

左小诅咒的音乐给我并不只是很简单的感动,往往压抑的心总是会得到最大的释放。让我不再愿意躲在自己的世界里悲悲切切,把自己搞的像韩剧男主角一样。《这正合适》的音乐响起,就好像我和左老板一起光着屁股在冬夜的大街上狂奔,边跑边哈哈大笑,一阵冷风吹过来,打个哆嗦,再继续傻逼呵呵的往前冲。

人生苦短,世事艰难。生活因为左小开始变得朴素和开阔,让我坚信会有个长着雏菊花儿脸蛋的姑娘站在平安大道上等着我,让我明白即使无所成就,依然可以选择做一个赤贫的石头,需要的时候砸进这滩死水中,溅起那么一朵两朵水花。

3 条评论:

  1. 您想创业?您满意现在的收入?您满意现在的工作环境?
    不需技术不需囤货不需推销一台电脑就搞定一切
    100%在家工作琐碎时间就能经营完整教学学会即可上手
    请别连了解的机会都放弃,了解对您绝无损失!
    http://nsh168.blogspot.com

    回复删除
  2. Cheap WoW Gold gamers fishing for artwork of various characters PC Game Code hosted on Capcom servers.Rocket Raccoon WoW Gold is in the game? By the Hoary Hosts of WoW Power Leveling Hoggoth!What we heard: This morning, Capcom WoW CD Key officially announced Ultimate Marvel buy Rift Gamecard vs. Capcom 3, along with four of the 12 new buy rift key characters: Hawkeye, Ghost Rider, Firebrand, and cheap rift cd key Strider. Soon after, the GameFAQs thread rift cd key appeared with links to character art Rift Gamecard on a Capcom server for three additional rift key characters: Dead Rising's Frank microsoft point West, Phoenix Wright, and Dr. Strange.It appears microsoft points Capcom had all the art files named ms point after the characters portrayed therein, so by ms points taking the same URL for, say, Hawkeye's art and Xbox Live 12 Month Card substituting the name of another character, it would Xbox Live Gold be possible to reveal the game's xbox live points roster with some good guesses. The Cheap Last Chaos Gold NeoGAF community quickly picked buy RIFT gold up on the leak, and what followed buy RIFT platin

    回复删除
  3. the phage display developer is finished crafting new contentcdr grafting for the well-received Dragon Age II.Dragon scfv Age II adds new content on Julyphage display library 26.Today at the 2011 Electronic Artsphage display antibody Summer Showcase, the publisherphage display antibodies officially announced Dragon Age Epitope Mapping II Legacy, the latest add-onhumanized antibody for the fantasy role-playing elisa game. The content will arrive for elisa kits the Xbox 360, PlayStation 3, PC, andprotein assay Mac on July 26. A price for theimmunoassay content was not mentioned.In the content, gamersgenomic sequencing will suit up again as protagonistnext gen sequencing Hawke and will travel to an ancient Grey nextgen sequencing Warden prison and uncover additional details454 sequencing about his familyhistory.Additionally, Hawke454 sequencing service will visit new environments, battle newpyrosequencing and "improved" enemies, craft a deadly dna sequencing weapon, and ultimately comesolexa face-to-face with a terribleillumina sequencing

    回复删除